Saya, Set Pantang & Shaklee Effect | nurhidayahfaudzi



Berikut ialah sharing yang dibuat oleh salah seorang pengguna dan pengedar Shaklee, yang telah merasai #ShakleeEffects. 

Beberapa perkataan dan ayat telah diubah agar bersesuaian dengan gaya pembacaan.

Kredit sepenuhnya kepada pemilik asal.


InsyaAllah, malam ni saya nak share shaklee effect yang saya dapat.

Nama mak ayah bagi Nur Madihah. Boleh panggil Diha je. Nak lagi pendek, boleh panggil Dee 😂

Alkisahnya, macam mana saya boleh terjebak dengan Shaklee ni, bermula dengan pengalaman bersalin saya.

Dulu, masa bersalinkan 'Afif(anak sulung), tak makan apa-apa set berpantang pun.

Sebab saya rasa semua tu tak penting. Memang sangat cetek kesedaran pentingnya penjagaan masa berpantang.

Huhu... Semuanya berserah kepada mak kat kampung yang jaga saya waktu berpantang.😅

Masa berpantang tu, 'Afif kena jaundice yang sangat tinggi sampai ke tahap nak tukar darah.

Saya nangis-nangis masa kat wad malam tu. Doktor warning, esok 9 pagi kalau bacaan jaundice tak turun, kena tukar darah.

Nangis macam nak pengsan rasanya. Terganggu emosi.

Yang sedihnya lagi, time bersalin anak sulung, tak berjaya full breastfeed. Susu badan tak berapa nak banyak. Tak tahu pasal apa. Tambah pula, tak pandai dan takda pengalaman pun sama😢😢 stress ohh..

Disebabkan kisah bersalinkan anak sulung saya tu, saya cari set berpantang yang sesuai masa bersalinkan Syakir(anak kedua).

Jarak anak sulung dan kedua dekat, selang setahun setengah😂

Jadi, masa bersalinkan Syakir, saya sendiri cari apa set berpantang yang sesuai.

Banyak juga perbandingan set-set berpantang yang saya buat. Termasuklah set berpantang Shaklee.

Yang paling menguatkan saya untuk pilih set berpantang SHAKLEE, sebab testimoni yang baby baru lahir tiada masalah jaundice.

Jadinya, masa lahirkan Syakir tu, keluar je dari labour room, terus minum ESP dan suppliments yang lain. Masa tu 8 jenis suppliments Shaklee saya ambil. Consistent hari-hari saya ambil.

8 jenis suppliments tu ialah

1) ESP
2) Alfalfa
3) Vita C
4) Vitalea
5) Lecithin
6) B complex
7) Zinc complex
8) Ostematrix

Punya sanggup makan semua ni sebab takut anak kedua sama macam yang sulung😂

Tak amalkan susu kambing pun masa mengandungkan Syakir. Masa bersalinkan 'Afif dulu amalkan jugak. Alhamdulillah. Sekejap sahaja check jaundice Syakir. Tak perlu berhari-hari ke klinik.

Masa bersalin Adam(anak ketiga), tak amalkan susu kambing juga masa mengandung😝. Walaupun ambil set berpantang yang agak bajet, alhamdulillah, taklah sampai kena masuk wad sebab jaundice.

Tambahan lagi, tak ada rasa letih yang amat pun semasa berpantang.

Masa anak kedua tulah, mak sampai pelik. Siap boleh bagitahu lagi,


Amboi, jalan laju je. Kan tgh pantang.🤣

Sebab luka kat bawah tu dah tak rasa dan cepat baik.

Masa anak yang ketiga lagi best. Doktor cakap, 


Saya pelik la awak ni. Orang lain kalau lepas bersalin, semua macam tak larat. Muka tak ceria sangat. Awak ni ceria dan semangat terlebih.🤣



Okay, saya rasa tu je nak share pasal pengalaman saya consume Shaklee. Ada banyak sangat nak share kang, tak habis pulak membebel😂




Berminat untuk tahu lebih lanjut tentang supplement khas untuk orang yang sedang berpantang?

Boleh klik link di bawah ya!

www.wasap.my/60175366123



Share this article:

No comments:

Post a Comment